Cadrul didactic a existat inca din cele mai vechi timpuri, luand diferite modalitati sau forme de destindere. Inca de atunci, invatamantul are un rol foarte important; acela de a prevedea viitorul; de a facilita adaptarea, de a forma oameni care să poată trăi în acord cu provocările timpului lor, care nu mai este nici secolul industrializării, nici copilăria informaţională, ci o societate care – nestăpînită cum trebuie – poate strivi prin mulţimea stimulilor.
Pentru ca invatatorul sa aiba o influenta fasta asupra elevului, se necesita o relatie foarte stransa intre famile-parinti si invatator.
Dar acum, care este statutul noilor invatatori? Care sunt sansele viitorilor invatatori? Ce sperante are un tanar cu perspective in invatamant? Mai este un invatator rasplatit pentru munca depusa de-a lungul celor mai importanti ani din viata unui copil, unei persoane? Este rasplatit un tanar invatacel pentru efortul depus?........NU..... Stim cu totii ca parerea romanilor cu privire la invatamantul romanesc lasa de dorit...la ce te poti astepta dupa cativa ani de munca? Dupa cativa ani in care singura preocupare a ta era atestatul profesional, proiectul didactic, examene...la un salariu mizer, din care nu iti poti permite un concediu, o vacanta...Ce sperante le ofera ministerul invatamantului acestor persoane? Doar ca trebuie sa traiasca cu speranta ca dupa cativa ani de munca, vor avea parte de respect si un salariu mai mare, in care grijile sa fie uitate.
Parerea mea este ca un cadru didactic participa activ la socializarea copilului si la formarea viitorului acestuia si de aceea cred ca ar trebui sa li se ofere mai mute sanse, mai multe sperante spre mai.
Învăţătorul este cel care dăruieşte fiecărui om, la pornirea lui în drumul spre lumină, primele elemente, călăuzindu-i paşii spre marele titlu de ‚,OM’’. El este acela care modelează materialul cel mai de preţ –COPILUL- tinzând ca din fiecare bloc de marmură brută să realizeze o fiinţă înzestrată cu cele mai frumoase trăsături, un om care să înmănuncheze calităţile morale cele mai înalte.’’ (Dumitru Salade)
Elevii trebuie ajutaţi să se cunoască, să muncească, să se pregătească pentru viaţă, fără a renunţa la autoritate.
Cheia cu care învăţătorul deschide poarta succesului în acţiunea educaţională este găsită atunci când învăţătorul se regăseşte în elevii săi.
Învăţătorul zilelor noastre trebuie să aparţină tipului activ-pozitiv care conduce, dirijează, informează, oferă, ajută, iubeşte, cooperează, admiră, aprobă, susţine, este un model
Sunt copii cuminţi sau neastâmpăraţi. Toţi au nevoie de iubire, de atenţie, de tandreţe şi, spre disperarea noastră de timp.
Succesul sau insuccesul lor depinde de timpul pe care îl acordăm pentru preocupările sale legate de şcoală dar şi de petrecerea timpului liber. Copiii nu cer prea mult dar insistă să fim prezenţi în viaţa lor, să le dăruim bucurie, prietenie, sinceritate.
Personalitatea învăţătorului este o configuraţie cu lumini puternice, dar şi cu inerente umbre, apărând ca o veritabilă orchestraţie.
Pentru a conduce elevul acestor vremuri către maturitate este nevoie de multă înţelepciune. bine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu